Indiában láttam lovaspólót, de csak a kerítésen kívülről, onnan is elég izgalmasnak tűnt, de semmit nem értettem, miként kell játszaniuk. Persze máshol sem volt alkalmam erre a sportra, még iithon sem, pedig van.
Az ázsiai lovas népektől származó régi lovas csapatjáték, kb. Kr. e. VI és a Kr.u. az I.
Indiában a szimbólumok, vagyis a jelképek többnyire vallásosak, misztikumot sugallnak. Például a kagylókürt, spirituális jelkép, hangja távol tartja a gonosz szellemeket és eltűzi a rossz energiákat. Visnu isten három jelképe a lótuszvirág, a csakra és a buzogány. Az Om. máskép, az Aum ősi indiai, tibeti jel, a buddhizmusból ered, Isten
Mivel már elmúlt éjfél, meglehetősen fáradtan, álmosan érünk ki a repülőtérre. A dús lombú fák között koromsötét az út, a lámpaoszlopokon lévő égők oly gyér fényt szolgáltatnak, mintha csak pislákolásra futná erejükből. A konzul, aki vállalta kiszállításunkat, ugyancsak álmos, hisz már rég ágyban lehetne, ha a Tokióból érkező gépünk, nem
Kihasználva a visszautazásig hátralévő pár napunkat, melyet Indiában tölthetünk, úgy döntünk, ellátogatunk az ország legszentebb helyére, a hinduizmus fővárosába, Benáreszbe. Bár az utolsó pillanatban nem sok esélyünk van a vonatjegyre, ezúttal szerencsénk van. Őszintén örülhetünk, hisz itt szinte mindenki mozgásban van, az indiaiakat állandó utazási vágy hajtja, hol a rokonaikat
A kasztrendszer jelenleg is súlyos terhet ró India társadalmára, ezen még a legnagyobb demokrácia sem tudott változtatni, s a jövő sem ígér sok jót. Amikor Gandhi dr. Ambekárhoz - az érinthetetlenek szószólójához - fordult, hogy először megjelenő újságja, a Haridzsán számára ajánlást írjon, a felkérést a haridzsánok vezére következő szavakkal
Nem gondoltuk, hogy másfél év elmúltával ismét Indiába megyünk. A méregdrága repülő helyett jó lenne a hajót választani, de a Földközi-tenger kikötőiből induló hajók között egyet sem találunk, amelyik elvinne minket Bombayig. Pedig szívesebben venném az időrabló hajózást, mint a villámgyors repülőt, valami hamis képzet miatt több bizalmam
India társadalmát évezredek óta a kasztrendszer határozza meg. A hinduk négy nagy kaszt valamelyikébe születnek, ezek a bráhminok (a papok), a ksatriják (a harcosok), a vaisják (eredetileg a parasztok, majd a kereskedők, ipari munkások) és a súdrák (a szolgálók). A páriák (az érinthetetlenek), vagy - ahogyan Mahátmá Gandhinevezte őket -
Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg! - Így add tovább! 3.0 Unported Licenc feltételeinek megfelelően szabadon felhasználható.