A+ A A-

A tenyér általános geográfiája

  • Közzétéve itt: Hindu tenyérjóslás

A tenyér elemzése során alapvető szabály, hogy a nők bal kezét, a férfiak jobb kezét kell elsősorban vizsgálni, de lényeges mindkét kezüket megnézni, összehasonlítva egymással a jobb és a bal kezet. A sok vonalú tenyér aggodalmaskodó személyt, szenvedést szimbolizál, a kevés vonalú tenyér pedig pénztelenséget, vagyontalanságot jelez. Ha a tenyéren egy vonal keresztez egy másik vonalat, az súlyos betegséget, vagy balesetet jelöl.

kéz ábra

Felső és alsó Bandha rékha, a két lezáró vonal
- a felső Bandha rékha a Hridaj rékha (szívvonal), az alsó Bandha rékha a Masztak rékha (fejvonal).

Hridaj rékha (14. old. 1.), a szívvonal
- a kisujj és a mutatóujj alatti domborulatokat összekötő vonal, a Hridaj rékha akkor ideális, ha töretlen, sima, rózsaszínű és csak egy-két elágazással végződik. Az ilyen minőségű vonal hűséges, gyengéd érzéseket igénylő és erős érzelmekkel bíró embert jelöl. Ha a Hridaj rékha duplán fut fel a mutatóujj alatti dombra, akkor az illetőnek egy szerencsés szerelem révén az ölébe hull a gazdagság.

Masztak rékha (14. old. 2.), a fejvonal
- a Hridaj rékha alatt futó lezáró vonal a mutatóujj és a kisujj alatt ível. Akkor ideális, ha hosszú, mélyen árkolt, egyenletes, jól formázott; ebben az esetben ravasz politikust, öreg bírót vagy rafinált kereskedőt szimbolizál. Az egyenetlen, elmosódott Masztak rékha zavaros gondolkodású emberre utal.

Rohiní vagy Atma rékha (14. old. 3.), az életvonal
- a Rohiní a hüvelykujjat veszi körül. Ideális a vonal, ha szabályosan hosszú, szépen ívelt, töretlen, sima és rózsaszínű. A Rohiní minőségéből a fajfenntartásra, az életbe való beilleszkedésre, a sikeres érvényesülésre vagy a kudarcokra lehet következtetni. A kisívű, lapos Rohiní csökkent szexuális érdeklődést, az utódlással kapcsolatban terméketlenséget jelképez.

Szandhi, a csukló, Manibandha rékha (14. old. 4.) a csuklóvonal
A csuklót, vagyis a testnek azt a részét ahol a kéz és az alkar találkozik, Szandhinak nevezik. A csuklót karperecként körülölelő vonalakat: Manibandha rékháknak hívják. Ezek a fizikai erőnlétet, a munkabíró képességet, a származást, az összetartozást, a tradíciót és a hagyománytiszteletet szimbolizálják. A normál csuklóvonalak egyenesek, töretlenek, jól kivehetők és csuklónként legalább két vagy három vonalból állnak.

Karabha, a tenyérél (14. old. 5.)
- a kisujj alatti és a csukló fölötti tenyérél neve: Karabha.

Szthána, ahol a dombok elhelyezkednek
- Szthánának vagyis helynek azt a domborulatokat (dombokat) tartalmazó tartományt nevezik, amelyet alul a Manibandha rékha (4) (csuklóvonal), felül az ujjtövek, kétoldalt pedig a Rohiní (3) (életvonal) és a Karabha (5) (tenyérél) határolnak.

Dharma szthána (14. old. a) a Hold-domb
- a Karabhán a kisujj alatti oldalon elhelyezkedő Dharma szthána, (a Hold-domb) körülbelül egy kisujjnyi kiterjedésű terület a tenyérélen. Ez a terület a vallásosság helye. Fejlettségétől függően hitet vagy hitetlenséget szimbolizál.

Dzsájá szthána (14. old. b) a Merkúr-domb
- a Karabha felső részén a kisujj alatti domborulat, a Dzsájá szthána (a Merkúr-domb). Ez a terület a feleség helye. Fejlettsége sokoldalúságot, mozgékonyságot, körültekintést, ötletességet jelképez.

Vidjá szthána (14. old. c) a Nap-domb
- a gyűrűsujj alatt és a Hridaj rékha (szívvonal) fölött található párna, melyet két oldalról a középső- és a kisujjak határolnak, a Vidjá szthána (a Nap-domb). Ez a terület a tudás, a tudományos érdeklődés helye. Fejlettsége a becsvágy, a küzdőképesség milyenségét jelzi.

Mathru szthána (14. old. d) a Szaturnusz-domb
- a középső ujj alatt és a Hridaj rékha (a szívvonal) fölött lévő párna, mely a mutatóujj és a gyűrűsujj között helyezkedik el, a Mathru szthána (a Szaturnusz-domb).
Ez a terület az anya helye. Fejlettségéből eltökéltségre, munkabírásra, kötelességtudatra lehet következtetni.

Pithru szthána (14. old. e) a Jupiter-domb
- a mutatóujj alatt és a Hridaj rékha fölött található domborulat a Pithru szthána (a Jupiter-domb). E terület az apa helye. Fejlettsége vezetési és szervezési készséget, kiegyensúlyozottságot, nagylelkűséget, igazságérzetet, törvénytiszteletet jelez.

Satru szthána (14. old. f.) a Mars-domb
- a Pithru szthána (Jupiter-domb) és a Rohiní (életvonal) alatt lévő, egészen a hüvelykujj tövéig húzódó depressziós medence neve Satru szthána (Mars-domb).
Az ellenség helye. Fejlettségéből jó stratégiai képességre, bátorságra, harci kedvre lehet következtetni.

Mandalakara (14. old. 6.)
- a hüvelykujj szélének a mutatóujj felőli oldalon a Pithru szthána magasságáig húzódó részét Mandalakarának nevezik.

Brathru szthána és Bandhu szthána (14. old. g és h) a Vénusz-domb középső és alsó része
- a hüvelykujjal, valamint a Manibandha rékha (csuklóvonallal) és Rohiníval (életvonallal) határolt párna, a Vénusz-domb, egy összetett hely. E tartomány felső részének a neve Brathru szthána, a barátok helye; míg az alsó rész neve Bandhu szthána, a rokonok helye. Fejlettsége a családszeretetet és a rokoni kapcsolatok erősségét jelzi.

Putra szthána (14. old. i) és a Brathru-puthra szthána a gyerekek és az unokák helye
- a kisujj középső percének bal fele a Putra szthána, amely a gyerekeket szimbolizálja, az ezzel párhuzamos helyet, a kisujj középső percének jobb felét Brathru-puthrának hívják, az unokákat jelképezi.

Putrasankhja szthána (14. old j) a gyerekszám-hely
- a középső ujj középső percének jobb oldala szimbolizálja a gyermekek számát. Mivel azt jelzi, hogy az embernek hány gyermeke lesz, ezért ennek a helynek a neve Putrasankhja szthána vagyis gyerekszám-hely.

Aszpahashtá bandha
- a négy ujj alatt, illetőleg a Hridaj rékha fölött lévő hosszú tartományt Aszpahashtá bandhának nevezik.

Parva, az ujjíz, ujjperc
- mind a tíz ujjon három Parva, ízperc van. A kézhez legközelebb eső ujjperc az első Parva, a középső a második Parva, és a legfelső a harmadik Parva. A hüvelykujj esetében szintén három különböző Parvát kell megkülönböztetni, mégpedig úgy, hogy az első Parva az, amelyik a Brathru- és a Bandhu szthánát képezi.

További olvasnivaló

Hogyan szabadultam meg az öregujjam benő…

Nemrég ismét - sokadszor - benőtt az öregujjam körme, de most már tudom, miként kell fájdalommentesen eltávolítani. Azonban, míg idáig eljutottam, nem egyszer alaposan megkínzott a húsba nőtt körmöm, és...

Folytatás...

Fog-babonák

A 16. században élt - a tenyérjóslásban és a fiziognómiában egyaránt jártas - nürnbergi Jean Indagine szerint a szabályos fogsor egyenes és becsületes jellemről árulkodik; a hegyes és egymáshoz...

Folytatás...

Így utólag visszatekintve ez a jövendölé…

    Koncz Zsuzsa énekművész   Az első „Ki mit tud?” utáni nyáron minket „Gézengúzokat” sűrűn hívtak különböző rendezvényekre énekelni. Párszor együtt léptünk fel Szörényi Leventével és Szörényi Szabolccsal. A próbákat többnyire szüleik Visegrád utcai...

Folytatás...

Anyajegyek értelmezése

Bár a tradicionális fiziognómia csak az arcról leolvasható jegyek, jellemzők jelentését tanulmányozza, a hosszú évszázadok során a karakterolvasás eszköztára jelentősen kibővült, s ma már általános gyakorlat, hogy - ha...

Folytatás...

A bokák

Megütötte a bokáját, mondja az ismert szólás arra a személyre, aki valamilyen szabálytalanság, vagy kihágás miatt pórul járt. Az viszont már kevésbé köztudott, hogy a sípcsont és a szárkapocs -...

Folytatás...