Rosta Erzsébet weboldala


Sors - jobb kézfejAz ujjak összhangban vannak, harmonizálnak a tenyérrel, a képeken látható tömör, elasztikus tenyér, arányos ujjakkal a test energiáját és az intellektus gyorsaságát reprezentálja. Ugyanis az ujjak a szellemi-lelki beállítottságot szimbolizálják, míg a tenyér az ösztönvilágot, a testiséget, materiális képességet jelképezi.

A kéz állaga rugalmasnak látszik, ami azt jelenti, hogy nemcsak beszél, hanem cselekszik is. Jó munkabírásához szerencsésen kapcsolódik, hogy okosan gazdálkodik az erejével, a hosszú, fáradságos, kemény munkát azonban nem szíveli.

A széles tenyér szerint, olyan ember, aki nem bírja a bezártságot, sokkal jobban érzi magát kinn a természetben, a szabadban.

A mutatóujjak valamivel hosszabbak a gyűrűsujjaknál, ez ambiciózus törekvést és anyagiasságra való hajlamot egyaránt jelezhet.

A mutatóujjak nagyobb hossza az ujjak beágyazottságából adódik, tenyerében az ujjai alatt jól megfigyelhető egy gyengén hajló ív, ami a mutatóujjtól a kisujjig húzódik. Ez a fajta beágyazottság a praktikus és a szellemi érdeklődés jelvénye.

A mutató- és a középső ujjai alig láthatóan a gyűrűsujj felé hajlanak, aminek alapján kapcsolatteremtő, kellemes partner, de hangulata változó, egyik percben lehet vidám, a másikban pedig levert, szomorú.

Sors - bal kézfejA kisujja rövid, nem éri el a gyűrűsujj körömpercét, jelképezve, hogy elképzeléseit szereti beváltani, érvényesíteni, a kitűzött céljaiért azonban nem mindig tud kellően megküzdeni.

A kéz ujjainak percei közel azonos hosszúak, az ujjpercek közül a felsők az ember értelméről, a második ízek a tanulékonyságról, az alsók pedig az ösztönösségről tájékoztatnak.

Az ujjak bütykösek, nem simulnak egymáshoz, ez utalhat arra, hogy eljárásaiban egzakt. Az alsó perceken látható ún. „materiális bütykök” tárgyi, dologi rendszeretetet jeleznek.

Az ujjak a felvételnél nem lettek eléggé széjjelhúzva, ezért csak feltételezem, hogy a valóságban a gyűrűs- és a kisujj, valamint a mutató- és a hüvelykujj tárul szélesre. Mindkét esetben nagyfokú igazság- és függetlenségérzetre, és - jogérzékenysége mellett - józan értékítélettel párosuló ösztönösségre lehet következtetni.

A merev, elég nagy hüvelykujjak - bár a képeken nem látszik - valószínűleg elég szélesre tárulnak (nagy szöget zárnak be a tenyérrel), ezért agilis, mozgékony emberről árulkodnak. Ugyanakkor jelzik a hagyományokhoz való ragaszkodást is.

A hüvelykujj körömperce valamivel rövidebb a középső percnél, ami arra utal, hogy logikai készsége, jobb és nagyobb, mint az akaratereje.

A körmök, melyek keskenyek és hosszúkásak, felületük sima, fényes, színük rózsaszín, a holdjai normál méretűek, gyors észjárást, hiúságot és érzékiséget sejtetnek. A rajtuk lévő apró fehér foltok azt jelzik, hogy a felvétel készülte előtt kb. 3-4 hónappal ideges, stresszes állapoton eshetett át.

Sors - bal tenyérAz időpont becslésében az jelent segítséget, hogy felnőttkorban a körmök mintegy fél év alatt nőnek le, ezért ha a körmöt képzeletben egyenlő hosszúságú szakaszokra osztjuk, figyelemmel kísérhető és kiszámítható az idegességet jelentő állapot lefutási ideje.

A kéz leginkább a vegyes vagy kevert kéztípusba sorolható, mivel a lekerekített ujjvégződések mellett a kisujja valamint a mutató- és a hüvelykujja kissé kónikus, vagyis az ujjak kétféle végződésűek. A vegyes kéztípusnál lényeges a hüvelykujj és a mutatóujj fejlettsége, jelen esetben ez is markánsan szembeötlő.

E kéztípusra jellemző az alkalmazkodási képesség, mind az emberekhez, mind a körülményekhez. Színes, érdekes egyéniség, széleskörű érdeklődésű, jó társalgó, sokoldalú, a különböző szituációkban jól feltalálja magát. Hibájául róható fel, hogy bármibe is kezd, hamar ráun, mindenhez konyít, de nem tud igazán elmélyülni semmiben sem. Viszont pozitívum, hogy nem sértődékeny.

A tenyér valamennyi dombja - mind az ujjak alatt találhatók, mind a tenyérélen lévők - teltnek tűnik. Az ujjak alatti párnák nemcsak teltek, hanem szinte egybeolvadnak, a Vénusz- és a Hold-dombok ugyancsak domborúak.

A dombok összességükben önzetlenségre, idealizmusra, értelemmel megáldott érzékiségre utalhatnak. Szeretetreméltó, segítőkész, törekszik a jó kapcsolatra, tapintatos, szívesen veszi a dédelgetést, a hízelgést. Hajlamos kiszínezni az eseményeket. Fogékony a szépre, életét úgy alakítja, hogy az kellemes, zavartalan legyen. Alapjában jó kedélyű, de a Hold hatására időnként hajlik a szomorúságra, depresszióra.

Sors - jobb tenyérAz életvonal mindkét tenyerében mintha azonos hosszúságú lenne, a felső kétharmad jól kirajzolt, szabályos futású, szélesen ívelt. A vonal árkoltságát az is okozhatja, hogy hüvelykujját a tenyeréhez szorítja, de a vonal úgy a háromnegyedénél, teljesen elhalványodik, alig kivehetően, sok átlós vonallal fut tovább a csuklóvonal felé. Ez a halvány és zavart vonal jelezhet idős korban egészségromlást, ami az idő előre haladtával elég természetes jelenség.

Jól megfigyelhető viszont az életvonal belső oldalán futó kis életvonal, amiről azt mondják, hogy kijavítja a fővonalat.

Mielőtt elvékonyodna az életvonal, belőle egy mellékvonal indul felfelé a Szaturnusz-domb irányába, ez jelentheti, hogy érzéseit önmegfigyelés révén képes megfelelő kordában, kontroll alatt tartani. Ugyanakkor ezt a vonalat sorsvonalnak is vehetjük. Az életvonalból induló sorsvonal erős függőséget jelez családjával, környezetével kapcsolatban.

Mivel nem látni más sorsvonalat, ebből arra lehet következtetni, hogy valami olyat kezdeményez, olyan elfoglaltságba kezd, melyet rendes foglalkozásán túl, életpályájával párhuzamosan végez.

A fejvonal mindkét tenyerében nagyon távol ered az életvonaltól, arra utalva, hogy hajlamos merész, kockázatos dolgok végrehajtására. A fejvonal végig enyhén ível lefelé a Hold-domb irányába, eszerint izgatják az intuíciót, képzelőerőt igénylő feladatok. Mivel elég közel fut a szívvonalhoz, azt jelképezi, hogy a fej uralja a szívet, vagyis a szerelmi életében a saját érdekei dominálnak, elsősorban önmagát szereti.

A szívvonal a fejvonalhoz hasonlóan halvány, a Szaturnusz-domb alatt végződik, ugyancsak azt jelezve, hogy a szerelmét, önző célokra is hajlamos használni, vagyis a kép alapján kevésbé realizálódnak a szerelem nagy érzései.