Rosta Erzsébet weboldala


Mielőtt a kézelemzésre rátérnék, néhány sorban ismét szeretném felhívni az értékelésre váró olvasóim figyelmét, hogy a részletes analízishez négy képre van szükségem: kettő a kézfejekről, teljesen széttárt ujjakkal (ez a hüvelykujjra is vonatkozik!), kettő pedig a tenyerekről (ez utóbbiak összezárt ujjakkal készüljenek). Fontos továbbá, hogy a körmökön ne legyen lakk, vagy műköröm, valamint a felvételek készítése közben a fényképezőgép lencséje azonos távolságban legyen a kezektől, és derékszöget zárjon be velük, különben a felvételek torzítanak és a méretek nem értékelhetőek megfelelően. Ugyanígy fontos, hogy azonos legyen a megvilágítás is. (A legjobb, ha a felvételek elkészítésére megkérnek valakit.)

Rasa - bal tenyér (közelről)Mindezt azért tartom szükségesnek ismételten elmondani, mert ezúttal sem kaptam az előírásoknak megfelelő képeket. Rasa például - noha jobbkezes - az értékeléshez kevésbé fontos bal kezéről küldött négy képet: hármat a tenyeréről, egyet a kézfejéről (de sajnos ez utóbbi sem elég jó). Ez azt jelenti, hogy nem tudom összehasonlítani a kézfejeit és a tenyereit. Pedig az elemzéshez mindkét kéz szükséges. Például az aktív és a passzív kézről leolvasható karakterjeleket és egyéb információkat egybevetve megállapítható, hogy az ember élete során milyen mértékben képes élni az adottságaival, mennyit hasznosíthat az öröklött képességeiből. Mivel nem kevesen csak a tenyerükről küldenek képet, az az érzésem, a kézelemzésre várók közül sokan azt gondolják, hogy tenyérjós vagyok. Ez nem igaz! Sőt meggyőződésem, hogy a sorsunkat elsősorban magunk irányítjuk, a kézből - egyes örökletes vagy szerzett betegségek mellett - elsősorban a fontosabb karakterjelek, képességek, bizonyos hajlamok és trendek olvashatók ki, mely ismeretek az életvitelünkben pozitív módon felhasználhatók. A problémát tehát nem a kezek milyensége, az ujjak alakja, formája, a tenyereken található vonalak, dombok és különféle mintázatok abnormális volta, hanem az önismeret hiánya, a potenciális veszélyekről és a képességekről való nem tudás jelenti.


Megfelelő képek hiányában, jelen esetben csak néhány információval szolgálhatok. A passzív kézről készült képről nem tudom eldönteni, mennyire aktív, energikus, milyen életerővel rendelkezik. Hiába rendelkezik például kiváló öröklött képességekkel, ha az aktív keze gyengeséget, erőtlenséget mutat. A képek alapján azt sem tudom eldönteni, hogy milyenek az ujjközei, mekkora szöget zár be tenyerével a hüvelykujja. Nem egyértelmű számomra, hogy a valóságban milyen színű kezének a bőre, az egyik fotón halovány, majdnem fehér, a többi képen meg sötét rózsaszínű, pedig ez utóbbi is fontos információkkal szolgál. De mivel kedves olvasómnak volt türelme kivárni a sorát, megpróbálok néhány érdekességet mondani a passzív kezéről. Azt azonban előrebocsátom, hogy az értékelés kissé egyoldalú, és a szokásosnál jóval bizonytalanabb lesz.

Rasa - bal kézfejA hosszú ujjak, a részletekhez ragaszkodó alaposságot szimbolizálják. A lazán összezárt ujjakon át lehet látni, ez természettudomány iránti érdeklődést jelképez, a közhiedelem szerint viszont azt, hogy ujjai hézagain elfolyatja a pénzét.

Az ujjak a - Szaturnusz-ujjat hangsúlyozva - középső ujj felé hajlanak, ami némi óvatosságra, bizalmatlanságra beletörődésbe való hajlamot jelölhet. Ez a középre görbülés a legmarkánsabban a mutatóujj körömpercén figyelhető meg, ami szerint ahhoz, hogy kellően erősnek érezhesse magát, szüksége van a Szaturnusz támogatására, azaz a középső ujj által hordozott tulajdonságokra. Ez azt jelzi, hogy - lévén a passzív kezéről szó - a privát kapcsolataiban nagyobb felelősségvállalásra, megfontoltságra, és elsősorban több önbizalomra van szüksége.

A mutatóujj hossza azonos a gyűrűsujjéval, ami kifinomult igazságérzetet, ösztönös megérzést jelképez. Az ujjak részben lekerekítettek, de a középső- és a gyűrűsujj inkább szögletes végződésű, ez a célkitűzések változatosságáról vall, de bizonyos ellentmondásosságra is utalhat.

A középső ujjperceken ún. „materiális bütyök” kezdeményeket vélek felfedezni, ez aprólékosságot, rendszeretetet és anyagiasságot is jelölhet. Az ujjakon látható hosszanti vonalakról él az a feltételezés, hogy ezek a vonalak előnyösek, mert kitűnően vezetik az ujjak végéről a testbe beáramló elektromosságot, energiát. Például a mutatóujj vertikális vonalai kötelességtudattal kivívott sikereket sejtetnek; a kisujjon végig futó hosszanti vonalak jóhiszemű, együttműködő embert ábrázolnak.

A merev hüvelykujj mélyről ered, teljesen szétnyitva valószínűleg nagy szöget zárna be a tenyerével. Ez elszántságról árulkodik, melyben tulajdonosa apró léptekkel halad kitűzött célja felé. A merev hüvelykujj emellett konzervatív beállítottságot is jelképez, olyan személyt jelez, aki nehezen fogadja el az újat. A hüvelykujj második íze kicsivel hosszabb a körömpercnél, a szabályos hüvelykujjon a két íz közel azonos hosszúságú. A körömperc eltökéltséget, öntudatot jelképez, a második perc pedig szellemi befogadóképességet, logikai készséget jelöl. A feltehetően nagyon elálló hüvelykujja (persze csak, ha a valóságban is így van) összességében függetlenséget jelképez, nagy logikával és átlagos energiával.

A körmei követik az ujjak alakját, mindegyik elég szélesnek látszik. A széles, sima, halvány körmök a jó szellemi kondíció jelei. Az ujjak alatt lévő dombok közül a mutatóujj alatti Jupiter-domb telt, bár kissé eltolódott a Szaturnusz-domb felé. Eszerint ambiciózus, jóindulatú, együtt érző, életigenlő, hagyománytisztelő, de utalhat ez vallásos hitre és túlzásokra való hajlamra is.

Rasa - bal tenyérA kéz fővonalai jó ívet futnak be tenyerében, de nagyon sok zavaró jel tarkítja mindhárom fővonalát. Az aktív kéz hiányában nem sok érdemlegeset tudok mondani, mert nincs összehasonlítási alapom.

A legfeltűnőbbnek a fejvonalon látható sziget tekinthető, amely mindig valamilyen gyengeségről árulkodik. Az interpretáláshoz a sziget helyét, és a nagyságát is figyelembe kell venni. A sziget betegséget, fizikai gyengeséget, zavarodottságot, idegösszeomlást egyaránt jelezhet. A helyes értékeléshez azonban nagy szükség lenne a másik kéz gondos elemzésére is.

A helyzetet bonyolítja, hogy ugyanakkor a fejvonal villában végződik, ami viszont pozitívan értékelhető, ugyanis arra utal, hogy nemcsak praktikusan közelíti meg a problémákat, hanem kellő képzelőerővel is bír. Mivel csak a passzív kezet látom, hogy mennyire tudja használni ezen adottságát, nem tudom megállapítani.

A tenyér teleszőtt sok szerteágazó apró vonalkával, ez ideges alkatot szimbolizál. A sűrűn vonalazott kéz eleve valamilyen művészeti képességeket sejtet, ugyanakkor az illető - szenzitív természetéből fakadóan - néha lelki zavarral kínlódhat. A tenyérben meglehetősen sok szimbolikus jel látható, ezért javasolom, hogy A kezed nem hazudik című könyvem Szimbolikus jelek (pont, folt, kereszt, rács, sziget stb.) fejezeténél tanulmányozza a különböző szimbolikákat, ezek ugyanis ezek a tenyéren bárhol - de legfőképp a vonalakon - feltűnhetnek. A két kezét alaposan hasonlítsa össze!