Sajnos pont fordítva kaptam a képeket, mint ahogyan kértem, a kézfejéről nem széttárt, hanem lazán szétnyitott ujjúakat, a tenyér felől pedig nem összezárt ujjú fotókat. És a körmökről is jó lett volna lakkozatlan felvételeket látnom.
Az elküldött fényképekből nem tudom megállapítani, például azt, hogy a hüvelykujja milyen szöget zár be tenyér élével, és a tenyér dombjai is nehezen értékelhetőek. Tény, hogy a hüvelykujja a többi ujjához képest meglehetősen hosszú, és egész lentről ered, arra utalva, hogy döntéseiben inkább az eszére, mint az érzelmeire hallgat.
A lapka formájú hüvelykujjvég viszont azt jelzi, hogy a racionális gondolkodás helyett inkább, vagy gyakorta az ösztönei szerint dönt. A hüvelykujja inkább merev, mint hajlékony, ez akaraterőre és energiára utal. Ennek az ujjnak a merevsége dogmatikus nézetekről, merev gondolkodásról vall, de például a második ujjperc kis mérvű hajlékonysága azt jelképezi, hogy mégis képes alkalmazkodni a körülményekhez, az elkarcsúsodó hüvelykujja pedig befolyásolhatóságáról informál.
Az előbb megállapított kettősség egész kezére jellemző. Kezének sok negatív karakterjele ellentmondásos személyiséget jelöl. Ezek az ellentmondások aggodalmaskodást, feszültséget okozhatnak a kéz tulajdonosának, mivel stimulálják a jó és a rossz tulajdonságokat. Az például, hogy valamennyi fővonala vékony, halovány és zavaró szimbolikákkal teletűzdelt, erőcsökkenést jelez, ugyanakkor a nagy hüvelykujja, mint írtam, akaraterőt és energiakészletet reprezentál.
További negatív jelként foghatók fel a lapos dombok, különösen a Vénusz-domb lapos és vonalkázott, ami érzelemszegénységre, az érzelmi megnyilvánulások elfojtására utalhat. Az apró vonalakkal teleszőtt tenyere ideges alkatot vagy kiegyensúlyozatlanságot jelképez.
A rövid sorsvonala, melynek csak a töredéke lelhető fel, a tenyerébe mélyen beágyazódott kisujja, a pénzügyekben jelent nehézséget. A szív- és a fejvonala mintegy kettéosztja, vagyis lezárja tenyerét, ami belső harmónia hiányáról árulkodhat. Ezek a duális vonások a továbbiakban is fel-felbukkannak.
A kezét - megfelelő képek hiányában - nem tudom megbízhatóan besorolni valamelyik kéztípusba, de a bütykös ujjak, a viszonylag csontos, szögletes kéz, valamint a tojásdad formájú körmök alapján feltehetően a filozofikus kéztípusba tartozhat.
A filozofikus kezűekre jellemző, hogy barátságos modoruk ellenére meglehetősen zárkózottak. Igazi barátságot, sem mélyebb kapcsolatot senkivel sem tudnak kialakítani. Még a kis dolgokban és a szavak használatában is óvatosak. Bizalmatlanok, kritikusak, néha szőrszálhasogatók. A sértést ritkán felejtik el.
A mutató- és a gyűrűsujjak közel azonos hosszúságúak és mindketten a középső ujj felé hajlanak. Ez a formáció bizonyos önbizalomhiányról, önállótlanságról és nagyfokú kíváncsiságról árulkodik. Valószínűleg önmagával meglehetősen elégedetlen.
A középső ujj tőperce hosszabbnak látszik a másik két percénél, ami a jó koncentrációs képességnek és az erélyességnek a jele.
Tenyerében látható mélyedés, a tenyérteknő kisujja kudarcokat, sikertelenséget, küzdelmeket jelezhet. Tenyere egyébként is elég lapos, és a dombok kissé elcsúsztak a normális helyüktől. Legalább is a képek alapján ezt látom. (Megjegyzem, ha összezárt ujjú képeket kaptam volna a tenyeréről, jobban látszottak volna a dombjai.)
Alaposabban megnézve, nemcsak a dombok eltolódása fedezhető fel, hanem az is, hogy kettő összeolvadt közülük, ugyanis az ujjai alatt a négy helyett csak három domb található. A szakkönyvek szerint, ha valamelyik domb elcsúszik a helyérol, annak az a jelentése, hogy a közelebbi domb hatása erősebben érvényesül.
Itt például a Szaturnusz-domb felé eltolódó Jupiter-domb igazságérzetet jelképez, de sok tépelődést is. A Merkúr-domb a szomszédos Nap-dombbal olvadt össze, ami arra utalhat, hogy érzéseiben erősen befolyásolják.
Mivel a Szaturnusz-domb erős diszharmóniában van a Hold-dombbal, szeszélyességet és változékonyságot szimbolizál, de mégsem olyan intenzív fantáziálást, mint ahogy a Hold-domb felé lejtő fejvonalból következtetni lehetne. A normális Hold-domb hatására megbízható, szorgalmas, bár az akadályok ösztönzik, mégis elővigyázatos.
A tenyere, mely apró kis, szerteágazó vonalakkal teleszőtt, komplikált lelkületet sejtet, jó munkabírással, cselekvőképességgel megáldott, de elég befolyásolható. A sűrűn vonalazott tenyér eleve valamilyen művészi képességeket jelezhet, mert számos neves művésznek ilyen a tenyere. Szenzitív természetükből fakadóan azonban közülük sokan lelki zavarokkal kínlódnak.
Az életvonal egy tőből ered a fejvonallal, ami döntései előtti határozatlanságot, vacillálást jelképez. Az életvonal hosszú, a kezdeti részén sok metszővonallal, melyek élete első szakaszában különböző akadályokra, problémákra, esetleg betegségekre utalnak. Az életvonal a vége felé kettéágazik, ami viszont utazásokat jelezhet.
Az életvonalból induló hullámos, rövid Nap-vonal művészi beállítottságot vagy kifinomult esztétikai érzéket szimbolizálhat, egyben túlérzékenységet is tükrözhet. A sorsvonal egyik ága a Hold-, a másik a Vénusz dombról, illetve az életvonalból indul, ennek alapján minden változás nagy hatással van a személyiségére. Mivel a sorsvonala csak a fejvonalig tart, konoksága miatt nem tud megfelelően boldogulni.
Mindkét tenyerét az egymásba olvadó fej- és szívvonal zárja le. A lezárt kéz elég gyakori jelenség, viszont a mindkét tenyéren megjelenő Simian-vonal nagyon ritka. E kezek tulajdonosaira jellemző, hogy nehezen tudják érzelmeiket, vágyaikat a gondolataiktól elkülöníteni, vagyis a mentális világukat megkülönböztetni az ösztöneiktől.
Az ilyen kezű emberek energikusak, akaratosak, gyakran célorientáltak és bizony egocentrikusak. Jellemzőjük, hogy hirtelen és radikálisan megváltoztatják elképzeléseiket, értékrendszerüket és egészében önazonosságukat. Általában nincs türelmük bármit is hosszabb ideig csinálni, mindenre gyorsan ráunhatnak.
Mivel - ebben az esetben - a fejvonal vonja magához a szívvonalat, vagyis a záróvonal mélyen a tenyérben fut, a vonalformáció azt jelzi, hogy a fejvonal uralkodik, gyengítve az intuitív hatást, az ösztönös megérzést, a dolgok mélyére látást a szellemi irányú törekvésekkel szemben.