Sajnos annak idején hibát követtem el, és annak ellenére elfogadtam a jelentkezését, hogy a kézfejekről nem készített felvételeket. Ez jelentősen megnehezítette a dolgomat, mert bizonytalanabbá vált az ujjak egymáshoz viszonyított méretének értékelése, és a körmökről sem állt rendelkezésemre információ. Ráadásul, amikor alaposabban megnéztem a felvételeket, az is kiderült, hogy a tenyerei - a torzítás miatt - nagyobbnak látszanak a valóságosnál, vagyis az ujjak és a tenyér méretviszonyát sem lehet megállapítani.
A jól észlelhető jelek - ujjak alakja, mérete, a fővonalak minőség, futása - tekintetében nincs szembetűnő különbség az aktív (jelen esetben ez a bal) és a passzív (jobb) kéz között. Ez bizonyos aspektusból nézve pozitívan is értékelhető, mert azt jelzi, hogy a kezek gazdája kifelé azt mutatja, amit belül érez.
Lehet, hogy csak a felvételek miatt látom így, de számomra úgy tűnik, hogy nagyon finom - szinte selyem-finomságú - a tenyerek bőre. Erre azért gondolok, mert meglehetősen fehér a csukló színe, és a tenyér bőrbarázdái szinte alig látszanak.
A selymesen finom kézbőr gazdái rendkívül fogékonyak, érzékenyek és intuitívek. Azonnal észreveszik a hangulat és az atmoszféra legkisebb változásait is, és „finom-hangolással” összhangba hozzák magukat a környezetükkel. Kerülik a konfliktust, a kellemes, harmonikus helyzeteket részesítik előnyben. Kifinomult ízlésük miatt hajlamosak a finnyásságra, utálják a cifra, csiricsáré dolgokat.
A mutatóujj jól láthatóan mindkét kézen hosszabb, mint a gyűrűsujj. Ez női kézen teljesen természetes, a kéz gazdájának nőiességét hangsúlyozza.
Ami viszont a leginkább feltűnő a képeken, az a kisujj „különállása”. Nemcsak az jellemző, hogy a széttárt ujjú felvételeken a kisujj és a gyűrűsujj között látható a legnagyobb rés, hanem az is, hogy még az összezárt ujjak esetében sem simul a szomszédos ujjhoz. Ez a formáció a klasszikus tenyérelemzők olvasatában a fizikai és a szellemi önállóság, szabadság (vagy erre irányuló vágy) megkülönböztető jele.
A kezeket pszichológiai szempontból is tanulmányozó Andrew Fitzherbert szerint viszont akkor jellemző az emberre ez a fajta ujjtartás, amikor valamilyen súlyos érzelmi stresszen - pl. szakításon vagy váláson - esett keresztül. Amennyiben ez igaz, ennek az időpontja a kézfotók elkészültét megelőző napokban (esetleg hetekben) lehetett.
A középső ujj körömperce viszonylag rövid és enyhén a gyűrűsujj felé hajlik. A rövid körömperc azt jelzi, hogy a kéz tulajdonosa nem tervez hosszú távra, nem mérlegeli kellően a jövőbeni lehetőségeket, ezért az életben olykor kellemetlen meglepetések érhetik. A legnagyobb kihívást az jelenti számukra, hogy felvázolják a különféle „forgatókönyveket”, vagyis azt, hogy milyen következményekkel járhatnak a cselekedeteik, döntéseik.
A rövid körömpercű Szaturnusz-ujjak esetében gyakori, hogy a legfelső ujjíz a szomszédos gyűrűsujj felé hajlik. Mivel ezáltal a középső ujj némileg eltávolodik a hüvelyk- és a mutatóujjaktól, a formáció egyfajta bizonytalanságérzést jelez, mely a személyes vonzerő és a fizikai világ irányításának elvesztése felett érzett aggodalomból fakad. Az ilyen személy, ha valami baj van, mindig a legrosszabbra gondol, több felelősséget vállal magára, mint amennyire valóban rászolgált. Mindig a sötét oldalát látja a szituációnak, és bármi is történjék, bűntudatot érez miatta.
Bár az ujjak flexibilitását fényképek alapján nem lehet megállapítani, a hüvelykujjak hátrahajló körömpercei azonban azt sejtetik, hogy hajlékonyak lehetnek a kéz ujjai. Ha ez valóban így van, akkor az ujjak alkalmazkodó, alakítható, az információra nyitott, érzékeny, de olykor naiv személyiségről árulkodnak. Ha viszont az ujjak - ellentétben a látszattal - nem rugalmasak, a hátrahajló hüvelykujj-körömperc alapján inkább a kézügyesség lehet a jellemző, a személyiség viszont kevésbé pozitív, mert - noha érdeklődéssel figyelnek rá - szeret olykor pletykálkodni, és - aminek a partnere nem hiszem, hogy örül - a pénz kifolyik a kezei közül.
A tenyér dombjai sajnálatos módon nem látszanak, egyedül annyit tudtam megállapítani, hogy a hüvelykujj tőpárnája (Vénusz-domb), az átlagosnál fejletlenebb, vagyis a kéz gazdája nem buzog az életerőben, a fizikai munkában könnyen kifárad.
A felvételeken csak a három fővonalat tudtam azonosítani, feltűnő viszont, hogy az aktív és a passzív kéz fővonalai olyanok, mintha a tükörképei lennének egymásnak.
A szívvonal enyhén ívelten a Jupiter-domb felé fut - ám mielőtt elérné (még a középső ujj alatt) - elágazik, a villa egyik ága felkapaszkodik a dombra, a másik viszont alatta fut tovább. A hosszú szívvonal erőteljes érzelmi életet jelez, a villás végződés viszont arra utal, hogy a személyiségét kettősség jellemzi: olykor a romantikus idealizmusa, máskor viszont a hideg racionalitása dominál.
Úgy tűnik, hogy egy rövid szakaszon (kb. a mutatóujj tengelyéig) a fej- és az életvonalak együtt futnak egymással, utána viszont határozottan szétválnak. Ez a konfiguráció a passzív kézen a család, a szülői ház befolyását jelzi, míg az aktív kézen óvatosságról, mérsékelt kockázatvállalási hajlandóságról árulkodik.
A fejvonal átlagos hosszúságú, jelentősebb görbület nélkül, enyhén ereszkedve fut le a hipotenárra (Hold-dombra). Mivel - elsősorban az aktív kézen - elég jól árkolt, jó gyakorlati érzékről, a megszerzett ismeretek sikeres alkalmazásának képességéről árulkodik.
Az életvonal igazából csak a tenyér közepéig jó rajzolatú (de az is ez lehet, hogy csak a felvétel rossz minősége miatt látszik ilyennek), kinagyítva a felvételt, úgy látom, hogy ha haloványabban is, de tovább folytatódik, és körbefutja a hüvelykujj tőpercét. A vonal hosszával nincs probléma, viszont a mérsékelten fejlett tenár, valamint az életvonal egyes szakaszainak halovány rajzolata alapján sérülékeny, érzékeny lehet. Az immunrendszere valószínűleg gyengébb az átlagosnál, ezért érdemes odafigyelnie az életmódjára, és a helyes táplálkozásra. Mivel az életvonala - ha jól látom - a hüvelykujj párnája alatt végződik, szeretheti a családját és az otthonát.