A+ A A-

Halálos gázolás a tizenkettedik órában

  • Közzétéve itt: További érdekes írások

G.B. közlekedési balesetéről írt helyszínelő jelentés szűkszavú, csak a baleset körülményeit, a tényeket tartalmazza.

A jelentésből: G.B. 19 éves gépkocsivezető tehergépkocsival nappal, városban 50 km/óra sebességgel közelítette meg egy „Állj! Elsőbbségadás kötelező” táblával védett út kereszteződését és a védett útvonalon jobbról érkező V.I. 20 éves motorkerékpárost az útkereszteződés közvetlen közelében észlelte, hiába fékezett a kormányt balra rántotta, de az ütközést elkerülni nem tudta. A tehergépkocsi jobb elejével a motorkerékpárnak ütközött, majd azt maga előtt tolva, a menetirány szerinti baloldalon állt meg, az úttest tengelyével derékszögben. A tehergépkocsi 40,1 m-es féknyom maradt vissza.

A baleset következtében a motorkerékpár vezetője olyan súlyos sérülést szenvedett, hogy a helyszínen meghalt, a motorkerékpár 21 éves utasát életveszélyes sérülést a D. kórház sebészetére szállították. A baleset időpontjában az idő borult volt, a látási viszonyok jók voltak, az úttest száraz, aszfalt 6 méter széles. A gépkocsivezető műszaki hibára nem hivatkozott, de a baleset kimenetelére figyelemmel, a rendőrség a tehergépkocsi igazságügyi szakértő vizsgálatát rendelte el. A gépkocsivezető jogosítványát a rendőrség a helyszínen bevonta.

Eddig a jelentésből, s nézzük meg, ami a baleset mögött van.

A gépkocsivezető gyakorlati ideje két hónap. Tizenkét órája dolgozott, előtte 48 óra pihenőideje volt. A baleset 2 km-re történt az úti céltól. A gépkocsivezető megállás nélkül tette meg a 260 km-es utat, országúton.

Törött autóüveg

Városból országútra térve, kevesebb jelzésre kell figyelnünk, így gyakran lazítunk, gyönyörködünk a tájban. Néha el is álmosodunk.

Országútról városba érve, a helyzet egy csapásra megváltozik. A jelzőtáblák, információk száma hirtelen megnő. Olyan ez, mintha sötétből hirtelen világosba lépnénk. Ilyenkor egy kis idő kell, míg szemünk alkalmazkodik az erős fényhez. Az alkalmazkodás sok esetben lassabban megy, mint ahogy a gépkocsi halad.

Az „átállást” megnehezíti az a tény is, ha hosszú út állt mögöttünk. Amíg védett útvonalon haladunk addig fokozott biztonságérzetek, magabiztosságot érzünk. Viszont a túlzott biztonságérzet és fáradtság már kifejezetten veszélyes, mert mindig figyelmetlenséggel párosul. A vezetők nem veszik figyelembe a kapott információkat és figyelmen kívül hagyják a táblákat.

Ennél a balesetnél közreható tényező volt a fiatal gépkocsivezető gyakorlatlansága is, mivel szervezete nem szokhatott hozzá a hosszabb szolgálati idővel együtt járó fokozottabb igénybevételhez.

G.B. gépkocsivezetőt a bíróság bűnösnek találta halálos közúti baleset gondatlan okozásának bűntettében, ezért a vádlottat 2 évi, fogházban végrehajtandó szabadságvesztésre mint főbüntetésre, mellékbüntetésül a járművezetéstől 4 évi eltiltásra ítélte.

Mind a hazai, mind a nemzetközi felmérések azt igazolják, hogy tartós vezetésnél legalább négyóránként pár perces testmozgással egybekötött pihenéssel csökken a vezetéssel együtt járó fáradtság. A pihenés alatt ne maradjunk ücsörögve tovább a kocsiban, az üzemanyagtöltésre várva is nem árt kiszállni a kocsiból. Frissintően hat az autós testedzés, vagy az izometriás torna. Az erős kávé nem növeli a teljesítményünket, sőt a fáradtságunkon sem enyhit, jobb a tea.

További olvasnivaló

Az igénytelen, olajban gazdag, erőt adó …

A szezám mintegy 80-100 cm magasra növő, egyenes, lágyszárú évelő növény. Széles, lándzsa alakú levelei mélyen erezettek. Sárgásfehér, trombita alakú virágai 3-5 cm nagyra is megnőnek. Termése kétrekeszes kapszula, benne...

Folytatás...

55 óra a Kerala Expresszen - III.

A reggeli sürgölődésben, ami kávékészítéssel, ágyazással, sorban állással telik el, elmulasztom megnézni Balharshah állomását, pedig fentem rá a fogam. Mire feleszmélek már Vidzsajadáva felé tartunk, ahová több mint hét...

Folytatás...

A tenyérvonalak örökletesek

A normális kézvonalak három fővonalból, valamint a belőlük eredő mellék- illetve másodlagos vonalakból állnak. Szoros vérrokonsági kapcsolat esetén a fővonalak hossza, íve, elágazásainak formája nagy hasonlóságot, esetleg teljes azonosságot...

Folytatás...

A bokák

Megütötte a bokáját, mondja az ismert szólás arra a személyre, aki valamilyen szabálytalanság, vagy kihágás miatt pórul járt. Az viszont már kevésbé köztudott, hogy a sípcsont és a szárkapocs -...

Folytatás...

Tamás kézelemzése

Az ujjvégződés nélküli tenyérképekről elég problémás megállapítani azt, hogy ujjai milyen hosszúak, csak részben hasonlíthatók össze egymással, és az sem egyértelmű, hogy, milyen végződésűek. Nem látszódik, hogy ujjai és...

Folytatás...

Régi időjárás Magyarországon

1194. Nagy éhínség. A villám sok helységet elpusztított. Számos helyen hollók jelentek meg tömegesen, melyek egyik községből a másikba repülve, csőrükben tüzes szenet vittek, mi által sok ház kigyulladt.1210 nyarán...

Folytatás...