A+ A A-

Irány Dalmácia

Hét nap a virágos Rogoznicában

Mintegy tíz perc komótos autózás után, Šibeniktől 33 km-nyire, rátalálunk az elsősorban barátságos lakóiról, védett tengeröbleiről és 400 hajót befogadó jacht-kikötőjéről (Marina Frapa) híres mediterrán halászfalura, Rogoznicára. A véletlen úgy hozza, hogy a tengerparton kialakított körforgalomban balra fordulunk, így a tengeröblöt átszelő töltésen áthaladva, egyenesen a település szívébe, a régebben

Bővebben: Hét nap a virágos Rogoznicában

Irinováctól Rogoznicáig, a Velebit-hegységen és Zadaron át

Nagyobb térképre váltás

Bár igazán jól éreztük magunkat Irinovácon, már hajnalban kivet minket magából az ágy. Megreggelizünk, összepakolunk, s elbúcsúzva vendéglátóinktól azonnal indulunk az Adria felé. Ideje továbbállnunk, hogy felfedezzük Dalmáciát. Az előző napi zivatar miatt még párás a reggel, de az aszfalt már teljesen felszáradt. A Plitvicai

Bővebben: Irinováctól Rogoznicáig, a Velebit-hegységen és Zadaron át

Montenegró és Albánia helyett irány Dalmácia, avagy miként utazhatunk kutyával

Úgy terveztük, az idén – Horvátországon, Bosznia-Hercegovinán valamint Montenegrón át – Albániába utazunk. A térképet és az útikönyvet már jó előre beszereztük, és nagyjából az útvonalat is kijelöltük. Ám ezúttal nem úgy alakultak a dolgok, ahogyan azt előzetesen elképzeltük. Boszniából ugyan láttunk egy keveset, Montegnegró és Albánia helyett az úti

Bővebben: Montenegró és Albánia helyett irány Dalmácia, avagy miként utazhatunk kutyával

Átugrottam Bihácsra, s vettem egy boszna sört - Képes útibeszámoló

Irinováci szállásunkkertjétől alig több mint kétszáz tyúklépésnyire húzódhat a Bosznia-Hercegovina felé vezető út. Ez eléggé izgatta fantáziámat, s hamar megszületett bennem a gondolat, jó volna elugranom Bihácsra, a legközelebbi bosnyák városba. Elképzelésemet férjem természetesnek vette, egyáltalán nem lepődött meg, pedig - mint a korábbi cikkemben írtam - kutyával elég bonyolult

Bővebben: Átugrottam Bihácsra, s vettem egy boszna sört - Képes útibeszámoló

Plitvicei-tavak – Tények és élmények, 102 fotóval

Sok éven át nyaraltunk a horvát Isztrián, Moscenicka Dragán, ezek a nyarak, az ott eltöltött napok felejthetetlenek voltak számunkra. Az is igaz viszont, hogy bármikor indultunk a tengerpartra, mindig megfordult a fejünkben, hogy jó volna végre megnézni az egyedülálló természeti ritkaságot, a Plitvicei-tavakat is. Ettől az tartott vissza minket, hogy

Bővebben: Plitvicei-tavak – Tények és élmények, 102 fotóval

• Kategória: Irány Dalmácia

Mindit a farost állatok, engem az ajtónkon zörgető indiaiak hökkentenek meg

Amikor a térkép szerint már igen közel jártunk a Plitvicei tavakhoz, arra gondoltunk, nem ártana szálláshely után néznünk. Grabovácba érve, felderült a képünk, amikor a település feltehetőleges központjában ráleltünk a Tourist Office információs házikójára. Bár az ajánlott szoba a szomszédos Irinovácon volt, nem kellett keresgélnünk, mert a pult mögött álló

Bővebben: Mindit a farost állatok, engem az ajtónkon zörgető indiaiak hökkentenek meg

További olvasnivaló

A kurkuma kiváló fűszer és gyógyszer, a …

A gyömbérfélék családjába tartozó sárgagyökér, vagyis a kurkuma (latin nevén curcuma longa) már az ókorban használatos volt fűszerként, keményítő, festékek, színezők készítésére. A gyógyászatban, mint serkentőszert, aromás illóolajait pedig illatszerként...

Folytatás...

Hatos, a teremtés és a misztikus végzet …

Noha e számot Püthagorasz Aphrodité képzetével társította, aki a görög mitológiában a szépség, a szerelem, a házasság és a szülés istennője volt, a hatost mégsem volt kedvelt a régiek...

’No Name’ kézelemzése

A modern kézolvasás osztályozása szerint a kezek leginkább a Föld típusra hasonlítanak, azonban az egyezés a típus ismérvekkel közel sem teljes, ezért a karakterjellemzők közül általánosságban elsősorban a rövid ujjú...

Folytatás...

Az illatos szegfűszeg a fájós fogra is j…

A mirtuszfélék családjába tartozó - 8-12 m magasra növő - Syzygium aromaticum szárított virágbimbója, a jellegzetes aromájú és ízű, erős illatú, illóolajat tartalmazó szegfűszeg, igen értékes fűszer. A Maluku-szigeteken -...

Május elseje

Jóllehet a legtöbbünknek e dátumról valószínűleg a nemzetközi munkásmozgalom szociális és gazdasági vívmányainak ünnepe jut elsőként az eszünkbe, május első napjának megünneplése valójában a kereszténység előtti időkből eredő pogány szokás...

Életciklusok

Az emberek megváltoztathatják, kicserélhetik a nevüket, azonban ugyanezt a születésük időpontjával nem tehetik meg. Ezért is fontos minél többet tudnunk az életutunkról. Korábbi írásomban már bemutattam, miként határozható meg az...

Az oldal sütiket használ a felhasználói élmény fokozása céljából. Az oldal böngészésével elfogadja ezt.