A+ A A-

India - Kétszer születettek és érinthetetlenek

• Közzétéve itt: Autóval a Bengáli-öbölig - Harmadszor Indiában

Másnap olvassuk az újságban, hogy Orisszában folytatódnak a kvóta-ellenes zavargások. A tüntetések kirobbanásának közvetlen oka az, hogy a kormány a korábbi 20%-ról 38%-ra kívánja emelni az alsó kasztokba és bizonyos törzsekbe tartozók részére fenntartott egyetemi helyek, illetve a számukra biztosított köztisztviselői állások részarányát. A bejelentés hatására a diákok többfelé útakadályokat emeltek, autókat gyújtottak fel, órákra megbénították a forgalmat. Előző nap tehát az örökölt helyükhöz ragaszkodó magasabb kasztbéli főiskolás és egyetemista fiúk zárták el előttünk az utat. Fellélegezhetünk, hogy ennyivel sikerült megúsznunk.

Tovább...

További olvasnivaló

Pandzsáb története dióhéjban

Hosszú út áll előttünk, egész éjjel buszon leszünk. Holnap reggelre érünk Ódelhibe. Van időm spekulálni, élményeim feldolgozni, feldobott kedélyem valószínűleg sokáig messzire űzi álmom. Lám milyen hálátlan az emberi...

Folytatás...

Pakisztán - Megfeneklünk a talkum-finoms…

A reggelt szereléssel kezdjük, megtisztítjuk a gyertyákat, megnézzük az olajszintet, utánatöltünk, átbogarásszuk a motort. A vendégház gondnokától barátsággal válunk el, a kedves fiatalembernek jókedvűen integetünk, ekkor még nem tudjuk mi...

Az agy

Az ősi egyiptomiak számára az agy nem sokat jelentett, a koponya egyfajta „töltőanyagának” tekintették, az intelligencia lakhelyének a szívet tartották, ezért a mumifikálás során - más fontos szervekkel ellentétben -...

Folytatás...

Pakisztán - A bazárban kalasnyikov is ka…

A Lak-hágón kezdetben meredeken visz felfelé az út, ám a csúcsra érve egy egészen más világ tárul elénk. Termékeny völgybe ereszkedünk, amerre csak a szemünk ellát, gyümölcsöktől roskadozó fák mindenütt...

A tenyér deltáinak értelmezése II. - A k…

Hutchinson tanulmányai során megfigyelte, hogy a középső ujj alatti delta, vagyis a Szaturnusz-domb mindig magasabban van a többinél, ezért úgy gondolta, hogy normális helyzetben e delta és az ujjhajlító...

Irán - Az ünneplők verik magukat

Nagyobb térképre váltás   A mi útunkat Beludzsisztánban szolgáló katonák állják el, jó program nekik kicsit elbeszélgetni a két messziről jött emberrel. A határhoz közeledve egyre gyakoribb az ellenőrzés. Az egyik helyen...

Az oldal sütiket használ a felhasználói élmény fokozása céljából. Az oldal böngészésével elfogadja ezt.